Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!
أهم الأخبارالأخبار

مفاجأة على معلول والاهلى يبحث عن مخرج

علي معلول ظهير أيسر النادي الأهلي ، ومنتخب تونس الأول لكرة القدم ، في حاجة لتغيير تكنيكه في ركلات الجزاء، هو بيعتمد على لعبها في آخر نقطة من الزاوية عشان تكون بعيدة عن الحارس ودي معادلة صعبة جدا وبتحتاج تركيز ودقة عالية جدا وقوة مناسبة عشان لو حتى الحارس راح معاها تبقى صعبة عليه

علي معلول بيجيد تطبيق الفكر ده لما بيلعبها على يمين الحارس، لكن بيواجه صعوبة لما بيحتاج يلف قدمه والكرة للزاوية التانية البعيدة وغالبا بتخرج منه في منتصف المرمى إلا قليل ومش بتلف وتتوجه صح ، عيب لمعلول انه يكون في موسمه الرابع مع الأهلي ولم ينجح في التسجيل من الركلات الحرة “ميزته الأساسية” ولا مرة! ازاي أكون مشتري هداف الدوري التونسي من الثابت من الألعاب ويجي عندي يعاني فيها سواء الركلات الثابتة أو حتى الجزاء!

هي بتخرج منه شكلها حلو وقريبة من المرمى ولم يوفق أكثر من مرة وتصدى لها القائم، لكن الطبيعي بقدرات معلول وانه أصبح المتخصص انه يسجل في الموسم من ٤ ل٦ ركلات حرة على أقل تقدير (٣)

اقرا ايضا

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *